Friday, January 7, 2011

Demam di awal Tahun 2011


Awal bukak sem dah aku mula rasa cam sik sedap badan. Mula-mula kau okey jak, tapi sik lamak kakya, badan yang ku pikir kuat n lasak towk, terkena juak la selesema. Fuhh, masa tokla bok teringat ngan mak. Dolok masa aku demam, ada jak mak tolong polah nasi bubur, polah air, berik makan ubat. Tapi kinek tok, semua dah berubah, aku mesti hidup kedirik semua, samaada aku mampu ka sik, aku mesti terus menggagahkan badan tok untuk berdiri. Mak, kak long demam mak, pagi tadik dlm kol 6 kak long tersedar, kak long sakit perut kakya dalam masa ya juak kak long muntah mak. Masa ya kak long mok kejut
eja( roomate tersayang) p sik kempang ati n si sempat juak asanya. Walaupun takut kak long lari juak g toilet. Penin lak palak kakya. Teringat kak long pesan mak baruk jak bapa ari ya tek, mak kol, tanyak khabar, kak long madah sihat, mak pesan banyak2 kit minum air, makan jaga, tidur boh akhir gilak, musim demam katanya, lekaknya selang sehari jak mak pesan, kak long selesema. Nampak nak, perasaan seorang ibu kat anaknya kuat. Ada hikmah rupanya mak kol malam ya, mok ingatkan kak long jaga kesihatan.

Tadi aku ada kelas pukul 10, walaupun dalam keadaan yang sangat lemah aku bangkit berjalan untuk menghadirkan kuliah. Aku rasa cam nak muntah jak, batuk sik henti-henti, haida( biak sekelas aku) nya mok bik air, aku tolak. Aku tolak sebab aku teringat hal malam tadik bila aku try mok makan ubat soluble yang azzah bik, aku bok nak minun p aku muntahkan balik ke luar. Niesa urut belakang aku, nya madah sik lamak gik habis masa, aku harus bertahan. Bila habis jak masa, aku terus balik..

Mak, kak Long demam..

2 comments:

  1. rehat banyak2 k...jaga dirik..
    kta jauh dr family..

    ReplyDelete
  2. alahaii kak longgg...
    yana kuat...!!!
    kamek ada ja sni..haha
    ape2hal bgtaw je atok..
    mestii..!!! atok syg yana~
    rehat3~

    ReplyDelete