Sunday, January 2, 2011

selamat tinggal 2010
selamat datang 2011

azam lama belum tercapai
dah nak tamabah azam baru....

kedatangan tahun baru aku rasakan begitu meriah disini, walaupun tanpa keluarga disisi aku tetap menyambutnya dengan gembira. 2 jam sebelum menjelmanya waktu yang dinanti, aku bersama rakan yang lain 
( azzah, bie, shafik n akif) 
pergi ke destinasi yang pertama untuk aktiviti 
"makan"
 selepas je makan, shafiq terus memecut ke Destinasai yang ke 2 untuk aktiviti
"Tengok Wayang"
destinasi pilihan kami ialah  "ALAMADA"
sampai je kat dalam tu teapt pukul 12.02 am
"happy new year"

tiba-tiba( nada suspen sikit)
azzah pegang tangan aku
"kenapa"
ajak aku lari pergi keluar, katanya
"yana, cam ramai orang je kat luar tu, ada bunga api"
tetapi
semuanya hampa.
tak da bunga api pon.. 
alahai punya la penat aku lari, tapi xde bunga api yang cuma ada
lampu flash kamera..



semua dah ubah imej rambut yer? kecuali azzah

pe yang ko menungkan tu nak??

lepas tu
aku dan yang lain masuk la kat bahagian kaunter
nak tengok citer ape yang ada
tapi agak malang jugak la, sebab yang tinggal pilihan
1. cerita best tapi tempat duduk berpecah
2. cerita yang best tapi tiket dah sold out
3. cerita yang sederhana best tapi cukup untuk 5 org

so.. memang sahla kan nak ambik pilihan yang ke 3 tu..
 so, kite org de masa setengah jam sebelum cerita tu start
ape lagi..
kiteorg masuk la kedai game kat sebelah tu
mulanya kiteorg main tarian
sakit kaki aku menghentak bnda tu, tapi FAILED jugak..
 lepas tu
kite org main la bola sepak patung tu
aku x main, aku jadi pengadil
tapi seri la 2-2

pastu tepat kol 12.30 kiteorg gerak masuk tengok cerita

"The tourist"

aku sempat tertidor masa tengk cerita tu
sebab aku rasa cam cerita tu gagal menarik minat mataku untuk melihatnya


habis je movie tu
kiteorg pergilah jalan-jalan
Destinasi ketiga ialah 
"Putrajaya"


so.. disinilah pengakhiran malam sambutan tahun baru aku bersama kawan-kawan






Happy new Year
&
Thank You
Shafiq, Akif, Azzah, n Bie...
coz bawak yana g jalan-jalan semasa malam sambutan tahun baru.

1 comment:

  1. aku baru baca post ni . bengong yana ! ahhaha . olahan cerita yg menarik . boleh jadi novelis kau niii ! :D

    ReplyDelete