Tuesday, December 28, 2010

kuar ngan sidak...

walau sinie aku berada
aku sik akan lupak sapa dirik aku
aku nembiak sarawak bah..
walaupun aku time tok kat UKM, SELANGOR
tapi, aku tetap rasa aku masih berada dalam Sarawak..
Mok tauk pa sebab aku madah dak ya??
sebab...

ILEK LOK...

hihihi.. tok masa mek orang 1st kenal
sapa sangka..
sidak ya semua 1 sekolah, 1 daerah, aku sorang jak sekolah lain
tapiiiii.... sidak layan aku cam kawan sidak pun....
AINGJAHAYED,TAHIR,AWANG DIN,KHALIL PASYA,FYZA & ZUL


ain chan..
nya towk bait lak.. nya sama kolej ngan aku.
masa ku 1st kenal nya dolok, nya tok bait lak.. mok tauk soranya kacak sama ngan tahir juak
mek org sitok nunggahnya Yuna MMP..


Tq khalil Pasya, cia mek ngan fzah ais krim..
nyaman.. sik tengok tak orang nangga ka??
Tokla bakal nurse kat Hospital Miri lak.. namanya Fzah..
aku pun baruk kenal ngan nya juak..Best.. nya cam dah matured glak2



Tedah sidak tok lok...
toklah kawan2 kau 1 sarawak kat sitok..
sidak 4 tok 1 sekolah, aku sorg jak lain koh..
p berkawan ngan sidak tok nang best.. aku rasa cam dah lamak jak knal sidak
aku sik dipadah org lupak sama sarawak bila sampey UKM, so.. aku dah buktikan
tahir, ed, gjah and ain chan...
hihihihi...
mun tak orang mok tauk sidak empat tok teman aku masa aku tukar tiket ria..
aku beruntung dapat kawan cam sidak..
walau pa pun berlaku aku tetap akan berkawan ngan sidak

ceh... ada gaya model sidak 4 tok
lebih2 gik si ayed ya.hihihi
ayed, the wonder boy..hahahaha


aku pon da juak pg koh...
hihihi.. boh ingat aku sik pegi indah...
mun sik, sik tak orang nangga gambar aku kat sia??

best x g akuaria??
ceh... boh nak gambong lak tak 4.. aku pon sik da gambar lebih2..
guro bah.. p rinduk ati mek pegi ngan tak orang aie..
kadang2. bebas juak la mok kelaka sarawak tok..
happy na juak muka ain n gjah lok..hihihi..



rasa kat lam hutan la ktk 2 ya tewk??
p nak.. kacak bah view ya.. suka mek tang neutral jak muka tak 2 aie..



sik tak orang jak nak lebih2
aku pun da juak..
sik sangka badan aku muat juak mok masuk lam kereta ya..
hihiii.. ya retinya, badan aku tok sik da la besar gilak..hihihihi..

so.. kamek ialah kamek
walau sinie kamek berada
kamek ialah dirik kamek yang sebenar..

LOVE U ALL
AIN, GJAH, AYED,TAHIR,AWANG DIN,
KHALIL PASYA,FYZA & ZUL
KELAK MUN DA MASA KITA BERAMIE AGIK KAY..

Sunday, December 26, 2010

12. Disember. 2010

hurm..
tarikh 12.12.2010
hari kelahiran aku yg ke 20 tahun
dah tua dah aku
mun tak org mok tauk, sepanjang 13 tahun aku stdy
aku x pnh cun nemu harijadi aku kat sekolh
p hari jadi yg ke 20 tahun
aku berada di Universiti

kol 12 lbh cmya..
aku dgn dak kawan-kawan ku kua
atuk, azzah, bie dan lee

kua g mkn..lapar tewk nak
pas mkn mek org pun lepak la

1st tempat mek org pg
aku pun sik tauk sini
pg ya jln raya sunyik la sikit
mek org lpak la tgh2 jln
lee mbak gitar..mek org main  lagu sik pandey nk hbs 1 lagu..

video

p.. sik lamak kak ya, 
azzah ngn bie..
tiba-tiba jak resah..
duhal nk terkencing...
kemet dgn bantuan atuk terus pecut laju carik toilet nk dekat
nya 2 ya nak nahan "kencing" bukak la penjan n embak lagu boneka (cela)

video
sampy kat petronas 1
"maaf dik air xde"
pa gk.. pecutla mek org g petronas yg seterusnya sik jauh dr McD
p mek org sik pg McD mek org g sebelah McD "Tasik C"
dah setle kes nk terkemih tadik
mek org lpak la sia..
aku bruk nk main gme pasya
count 1,2,3 n i be there...
1 van besar "tintet gk ya" dtg
agak mek org
ayat ke2 kua dr mulut 2 lelaki berbaju kot ya
"kami dari JAIS"

lpas je kiteorg kne halau
masuk dlm keta
tutup penjan alu semua peray tetak..
aku dlm tetak aku dah mok nangis
sdak 4 ya boleh gk blagu "happy bufday to you"
aku ingt sdak ppun plan duhal tanpa plan , 
aku dh rasa mok nangis dah.
teringat kat family kat srwak nun...
fuh...
Terbaik la korang.. usia aku br 2o tahun 2jam 30 min korg wat prang cmnie ngn aku
Tahniah SANGAT-SANGAT BERJAYA




kamek sayang tak org semua

hidup kat ranto org tok pandey2 lah 
pilih kawan. hidup kedirik
1st aku ingt ria,
mesti susah aku mok carik kawan kat sitok.
p nak hakikatnya sik da susah gilak
mun sik, aku  sik akan dapat geng yg sayang sesama dikpun
"gengs tets"
sapa sangka nama ya terus lekat sampey kinek tok.. 
biar apa pun org madah tegal kita..
kita tempuhi sama-sama
bila kita semua sentiasa bersatu sik da yg dapat halang
ingat
"Persahabatan itu bernilai sangat-sangat"
selagi nadi ini masih berdenyut,
selagi tangan ini masih bisa menaip
selagi mata pena ini masih ada ink
selagi selagi...selagi..apa2 pun yg berlaku...kita harus sentiasa bersatu
ingat tu
"bersatu"



toklah mek org adik-beradik kat sitok
bila ada jak sdak 5 ya 
(lee,azzah,bie,eja & akif)
aku dapat rasa rindu ku kat mak, adik-adikku hilang n berganti
lebih2 gik ngan lawak2 sdak ya..
bila ada sdak rasa cam happy jak hidup kat sitok walaupun kat ranto org..


cam pernah tangga  sik muka biak kat ats ya??
ya lah namanya azzah..
nya tok biak johor berumur 19 tahun
jgn ingt ko tu kuat sgt, 
nak tempuh sorg2 beban.
kalo ko mampu wat aku dan yg lain tersenyum
x salah kalo kiteorg plak buat ko senyum...
kamek suka mok pelente ngn kitak bah
kitak bait gilak2 ngan kamek dan semua kawan2 kita
Tq azzah...


tok namanya eja
sama umo aku...
aku selalu salah nunggah nya ngan azzah
kadang2 aku tergabung 22 nama ya jadi ezzah
hihihihiihi...
nya tok roomate aku
eja.. tq taw, yana sayang eja
eja baik sgt ngan yana, bila yana ada untuk bantu dan sokong yana
sampey ada org anok eja
eja sik kesah semua ya.. eja tetap juak sokong yana
yana rasa eja terlalu bait dengan yana
eja sayang kite org semua
kite org pon sayang eja..

nak sorg gk tok
berbadan kecik juak, tang sama jak saiz nya nagn azzah
namanya bie...
bie ni seusia dgn azzah
nya tok biak shah alam
. bie nie kan, yana tahu bie baik, jaga hati org
tapi ada masa biarlah kita bersuara juak
jgn biar sdak main arah2 jak.. gn bait lak ngan org bah
bie..
yakinlah pada diri sendirik..
jgn pernh dulu pa org padah ngan kita
kita teruskan kehidupan
walau ade masalah sekalipun jgn lpe bie aok pun dah de keluarga ke2 di sini
dan ingt word ni
"ko ingat aku dah mati ke?"
kalau yana dah mati brlah x leh nak tolong..hahahaha


hah.. ni plak si lee
bkan bruce lee p lee berus lee...hahahaha
xdela.. aku gurau je la..
nya tok biak muar
mun pat nak berjwab, mun ngan nya peluang tok tak org menang sangat tipis
lee tok nya jenis yg kuat begruro n kuat molah lawak
lee tok jenis yg berjimat
tok sikap nya yg aku suka
lee terima kasih coz seh mok kwn ngn mek org

nak control hensem kat atas ya..
namanya akif, biak kelantan ambik fak kejut
nya tok 1st dolok sik la byk lak kaka
p lepas nya dah lamak nuntut ilmu ngan lee.. nya pun kin kuat juak dah enjennya
akif,, tq taw coz masih nk kwn ngan aku..
Tq jugak coz sentiasa berada di sisi kite org..



sik lupak juak ngan akak tersayang kamek
yana sik da kakak, so...bila dah ada 2 org kakak tok pun dah ok dah


inilah si comei 
Miera Hamie
dengan gelaran atuk
terima kasih kerana sudi mok berkawan ngan kamek org
kamek tauk dalam hati kitak sentiasa berbelah bagi
kamek sik kesah, kitak bebas mok berkawan ngan sapa
p ingat 3 ayat ni je
"kite sayang atuk"
atuk sentiasa ada disisi kami
walau muka kitak ya selalu jak happy
tapi kamek tauk kitak ada masalah.
tp atuk harus ingta atuk masih ada kami untuk atuk luahkan
kite dah cam 1 keluarga
biarlah 
"susah dan senang kita bersama"



si manis kat gambar ya
kak mia
memikul tanggungjawab sebagai 
"mama"
hihihih...nampak sik ahli keluarga aku kat sitok yg semakin berkembang
mama, tq coz sentiasa ada disamping kiteorg
Tq coz masih sudi jaga kiteorg ni yg selalu ade je masalah
Tq mama
kerana selalu sayang kat kiteorg
sayang mama!!!

kelas kamek kat ukm

toklah kelas aku kat UKM
geng dak nembiak Pengajian Bahasa Melayu
mek org da dalam 28 org jak bah
p nak , dalam 28 org tok.. aku sorg jak la dr sarawak..


hurm... kat gambar yalah muka2 sidak...
semua kacak2 jak sdak tok.
kat dalam kelas tok aku rapat ngan 
niesa dan haida
yang lain pun aku rapat juak
p sdak 2 ya jak yg selalu ada bersama aku


si manis seblah aku ya.. yalah niesa..
kawan bait aku kat kelas..
nya biak selangor
kira nya pon sorg2 juak la kat klas aku..
nya tok bait lak.. n nya tok pun pandey juak..


hah.. nak tgh mkn ABC ya..
yalah haida...
nya tok pendebat UKM
bukan calang2 org tok..
nya sentiasa bertutur dalm bahasa yg baik
haida tok org kelate....

Wednesday, December 22, 2010

Pertemuan Awal Saat Aku Melangkah Ke Menara Gading


4 Julai 2010
kaki ini sudah berpijak ke BUMI UNIVERSITI
Tapak pilihan UKM
Kediaman Tercacat di surat tawaran ialah Kolej Dato' Onn ( KDO)

"hurm.. kedak nie ndak kah aku nak survive kat ranto org tok kah???"


Ting tong...ada post br sampei! juh sama bc nya.

Masa minggu orentasi, biak nak lam gambr yalah kumpulan aku.
Nama kumpulan mek org  "Harimau Perkasa",  kira kuat juak la semangat harimau dlm kump  aku tok.
Jap lok aku ingt blit nama sidak nya.
dr atas ya,  Daus, Tek Khim, Judin, Kak Jessie ( PC  kump), model (lupak dah), Naquib, anim n hanis.
bawah ya, Abg Ikhwan ( Felo Kanan), Kak Ain ( PC kump), si cute ( lpak nama juak),  aku n lastly Farah.
Toklah muka yg selalu dgn aku sepanjang orentasi terutama nak melibatkan  kumpulan2.hihihi..
Rindu saat kita  polh kata cheers..
saat kita main  doktor dengan  zombie.
ketika polah logo kumpulan,
semasa kita bermain  bersama ketika sukaneka..
Thanks u all, coz bg kerjasama n  sangat baik kat yana..



biak nak senyum2 ngan aku kat sebelah ya,
yalah org pertama yg kelaka dgn aku masa aku masok kolej
mek 2  sebilik.
namanya ka? eja namanya, 
nya tok biak Gombak, KL
Fuhh, boleh tahan biak tok, kitak org sik  nangga nya pun result STPM, boleh tahan. Aku gk rasa malu mok madh aku pun result. Masa MMP( Minggu Mesra Pelajar), aku selalu dgn nya. Aku sik knl org lain gk bah selain dr nya.. so aku ngan nya jak lah sepanjag MMP, bait g makan, g suro, g DECTAR n g cney2 la..
nya tok bait lak, aku untung dapt nya jd aku pun roomate. " kamek sayang ngan kitak ja"...hihihi..


hah.. sapa sangka dari 2 org jak, kamek 2 dah jadi 5 org.. 
p lekak ya 3 ya menghilang terus..
gambar tok diambik masa mek org latih menari
lagu apa mek org pun lom tauk.
1st ya kan main gk byk..
last....
hanya sapa yg ada jak la..
p org dlm gambar ya tetap kawan aku (eja, yuni, siti n miera getah)
byk2 nak kat gambr ya, aku merasa juak kehilangan Miera Getah..
cney tak pg? sik da anta berita pun??



Jeng jeng jeng.. cak!
ha.. tok jak la yg gk tinggal
ada 4 org jak dr 8 org..
Sedih juak masa ya, p mek org polh juak.
yg ada tinggal aku,eja, bie n azzah.
kacak x bj mek org?
hahaha.. yalah namanya SENI!
Mek org teruskan juak persembahan,
 mok tauk x mek org mbak lagu pa??
NOBODY!!
dahla aku tok sik kalak2 menari, pandey menari indah...
hahahaha....

* p nak sapa sangka mek org 4 terus rapat sampey kinek tok walaupun mulanya sik berapa rapat..
mun mok tauk cerita selanjutnya... 
kelak kamek cita gk...hihihi...

Friday, December 17, 2010

kak long sayang tak org..


Cak!!!
kamek mok cita hal family mek gk...
so..sudi2 jak lah baca kay..hahahaha..


bila nangga jak muka sidak kat lam gambr ya
aku rasa mok menagis jak
mak.. along rindu kat mak..
dah 3 minggu along pg tinggalkan mak n dak lain
sapa mok tolong mak gk kat umah lak
kak long sitok selalu rindu ngan mak..
setakat kaka kat tpon.. kak long x puas mak
mak.. doakan kal long..
Kak long tauk, mak dah banyak korban tok kak long
tiba masa tok kak long gk balas jasa mak..
Rul, boy.. jaga mak bait2..
jangan sampey mak demam agik
pedih hati akak bila nangga mak sakit tauk sik!!!
boy, kata bapak boh ko nak ingkar!
sian bapak.. nya dah kepak kerja kay kita..
ko tolong2 la juak.. phm sikit bah..
tolong mak....

rul.. blajar bena2.. taun depan nak SPM ya
tolong jaga mak juak..
akak Sayang mak rul..
akak tauk kadang2 mak sakit, demam p nya sik mok madah kita
Dolok pernah mak demam terok,
kitak org da sedar??
akak jak sedar masa ya,
mak demam panas!.. sakit kaki! sejuk badan nya!
akak dah pikir macam2 dah.. p akak doa jak mak sik da pa berlaku
Rul akak sayang tak og semua...
janganlah susahkan mak..


Mak doakan kejayaan kak long mak!!
Kak long mok mak merasai kejayaan kak long..
Kak long sayang kat mak!!

Thursday, December 16, 2010

Segemgam kita seirama

al-kisah sepanjang kita bersama


Melodi indah yang ku cipta hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus.. menyanyi lagu ini untukmu

walau berjuta mendengar

lagu ini hanya untukmu


14. November. 2009 ( tarikh akhir semuanya sebelum permulaan 1 titik perjuangan)


Ku maniti awan yg kelabu


Ku Tempuhi Lorong yang berliku

mencari sinaran menerangi..
kegelapanku..
 .

Ku percaya nanti suatu masa

Sang suria kan menyinar jua

membawa harapan yang menggunung
bersamanya...


Engkau tiba bagaikan pelangi

Tak bercahya namun kau berseri


Tapi cukup menghiburkan hati ini
Seharian waktu bersamamu

tak terasa waktu yang berlalu

Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua....

big Family 6 AB (Gurlzs Only)

Next aku mok knalkan gurl klas aku gk ( boh kecik ati kay)


tok namanya nozie, berbadan kecik n manis org nya. mun tak org nangga muka nya da iras2 korea sikit ( coz mata nya sepet). Nozie tok, merupakan NYDP MPP sekolah aku. kira org penting kat sekolh juak la. nya tok punya cita2 yg mok jd pengacara tv. p berdasarkan pa yg ku nampak dr segi penampilan n nya pun pengetahuan, ( anda boleh ke peringkat seterusnya)..hahaha.. Nozie adalh sahabat aku dr sekolah sampey kinek tok Insya hingga akhir hayat aku.. Zie, ktk ya nampk jak kuat p sebenarnya ktk ya pun x bpa juak, mun da masalh jgn tapok2, lak tang umah nangis sorg2 sampey lebur bantal. nozie tok nya sama cam sarol juak, suka glak nk g camping sampey org rumah pun nya x gago lak. p bila dah dekat2 nk g sambung blaja bok ku nangga nya renah sikit ( sikit jakla)hahaha... Kinek nya dah kat Uitm Melaka ambik bidang yg akan membawa nya ke arah yg berkaitan ngan media. mun dah sok Tv lak boh lupak ngn kamek kay.. mek sayang kitak zie.. lak mun da cuti kita balit sama n polh kek kay mak ar... mala jak x sempat ria...sedih ewh..
"aku ada kerna kau pun ada"...


tok namanya Nur Dayana, si kecil yang bersuara merdu..hihihi. nya tok pun AJK MPP JUAK (AH LONG).hahahah...Dyana tok jenis yg tetap pendirian mun nya madah A, A juak lah jawapnya..hahaha.. sapa yg tauk ya hope diam kay. Aku respect glak2 ngn nya, nya tabah, kuat.. aku masa 1st knl nya aku x tauk pun yg nya da masalah peribadi. p lpas aku dengar masalahnya, aku nangis, aku bersyukur sgt2. aku tauk walaupun nya nampak hepi dr luaran, ya politik semata-mata, sebenrnya dlm hatinya tersimpan kisah yg duka.. Na.. kamek sayang kitak na. kitak suka wat mek senyum, kamek tauk kitak mesti susah percaya ngn sapa2 gk kinek tok nak? p kamek tauk 1 hr kelak kitak mampu buktikan yg kitak boleh berdiri na.. na, anggaplah sgala yg berlaku ya ada hikmah d sebaliknya.. all the best na in ur stdy at Uitm....


Si jelita kat atas ya namanya Nurul Atiqah, mek org nunggahnya nurul jak..nya tok top stdent masa aku tingkatan 6 lok. bait, lemah lembut n sopan santun org nya..aku masa tingkatan 6 lok rapat glak dgn nya. segla masalah mek 2 kongsi bersama. aku akan sentiasa ada untuk jdi pemdengar setia kpd nya bila nya ada jak masalah. aku tauk aku gagal jadi sahabat yg baik tp kamek dah cb rul.. mun kitak berada di tempat kamek, berada di tgh2 antara kwn2, mesti ktk pun akan serba salah, so ( past is past).. Dlm klas nurul rajin tulis nota,  polh kerja rumah, nota nya pun kacak cam orgnya juak, rul kamek rindu bila kitak msg madah kamek sahabat kitak, bila kitak msg mdh kitak perlukan kwn, kitak kol kamek bila ada jak masalh. Tq rul.. sekurang-kurgnya kamek pernah jd org yg kitak pernah percaya. Rul masa kitak selalu x turun sekolh, kamek keseorangan sebenarnya, kamek kol n msg kitak, tanyak kenak? kamek bingung glak2.. kamek tauk kitak da masalah.. p knak x mok cta ngan kamek?, spt kata mek tdk ( past is past). Rul kamek minta maaf mun mek da wat salah ngan kitak. Kamek doakan kitak berjaya dunia dan akhirat..Kitak tetap kawan kamek yg kamek sayang. Semoga berjaya dalam pa juak yg kitak ambik kat  UNIMAS.


tok gk si kecik yg no 3... hahaha.. kecik2 nya tok, sound nya besar, kecik2 nya towk p nya pedas bila nya kelaka. anim tok, nya dlm klas nya sellu ngan aifaa, mun nya 2 berjln ku dapt nangga cam mak tgh jln ngan anak..hahaha.. nin dak nya, epa tinggi bah, nya rendah.. anim tok, mun nya x puas hati ngan org nya terus madah ngan org ya. nya x duli org ya terasa ka x.. p aku suka.. ada gaya bah..hahaha.. kat asrama, biak banyak takut mun nya bersuara.. maklumlah bdn kecik p sora besar. aku, nya n ayu selalu blit sama. mek 31 perjalanan bah..rindu juak ku ngan nya koh.. kinek tok nya dah sambung blaja wak kat Uitm samarahan..alhamdulilah...


yang tergisin-gisin kat lam gambr ya,boh tak org main2 nya ya Ketua klas aku..hahaha.. namanya aifaa..tinggi lampai org nya, manis n mun nya kelaka ngan kita soranya slow glak2.. p nak mun nya manas tak org nangga muka nya merah cam nak makan org.. sebagai ketua kelas nya jlnkn tugas dgn penuh hemah.. aifaa tok, masa belajar nya x boleh duduk tpi anim p pa kan daya pat mok d pisah..hahaha.. mun nya 2 ya dok sama. perey lah tetak.. da jak nak di tetak nya...hahaha..epa2...tok pun stdy kay Uitm juak.. pa.. all the best.. lurve u....


si putih kat gambr ya namanya Hamidah Bt ABD Kudus..ku nunggh nya midah.. bila nangga muka nya ingt ku ayt is " ko sik jahit gik ka hr tok" mok tauk pahal? bila midah duduk jak kat kerusi, kaki nya main peranan, cam org jait kain jak upa.. yalah is madah camya. midah tok, perwatakannya cam nembiak dikit, sikit2 mok tnyak mak nya lok sampey mok mintak sponser kain tabir nak dah lamak pun mintak izin.. p tak org jgn pandg nya sebelah mata, ya perwatakan dlm skolh jak. bila nya kua g jln, tak org nagga nya cam ms Cinderella..hahaha.. tok pun aku lost contact juak..