Monday, January 16, 2012

Jangan Tulis Dalam Keadaan Marah

" Sapa kau nak marah-marah aku"

Baru pg semalam aku mempelajari sedikit sebanyak Etika Kewartawanan, Etika dalam Penulisan tak kirala ko menulis secara serius ke, menulis kreatif seperti tulis novel ke, ataupun ko menulis secara maya cam aku buat ni, ko masih jugak TERTAKLUK dengan Etika Kewartawanan..

so, apa yg aku cuba sampaikan disini. PLEZ la!!!
Jangan menulis sesuatu yang mampu melanggar Etika Penulisan mcm kat atas Tuuuu!!
Melanggar sebab menulis dalam keadaan beremosi tanpa maklumat yang BENAR.

Sies.. kalo korang marah, jangan tulis apa2 apatah lagi dalam laman sosial spt Fb, Twitter, Blog, Tumbler etc.
almaklumla.. sekrg ni dunia dah canggih, maju..
dunia dah maju , zaman dah berubah ( betul ke apa yang aku tulis nieh)
semua org dah boleh baca apa yg diungkapkan kat laman sosial tu..
so.. berhati-hatilah mulai sekrg.. 
sebab lepas ni anda akan diperhatian..

p/s: Jangan menulis dalam keadaan Marah.. ok... senyum je..

No comments:

Post a Comment