Sunday, February 20, 2011

Relakan Pemergiannya



Sebentar tadi, baru aku sedar bahawa dalam kehidupan ini pasti akan wujud perpisahan. Kalau dulu aku hanya mendengar, kini aku akui perkara ini sememangnya hakiki. Jika saat pertemuan itu, aku sambut dengan penuh gembira, saat perpisahan terjadi, lidah kelu memgukir kata, linangan air mata sahaja mampu mengiringi bersama. Persahabatan ini tidak akan pernah terhenti wahai sahabatku. Aku mengambil kata seorang teman.

" JANGAN PERNAH GUNAKAN PERKATAAN BYE"

Kini aku mengerti mengapa perkataan yang sesingkat itu, tidak perlu digunakan. Permulaan yang ku sangka indah kini berakhir dengan penuh duka. Siapa sangka, perpisahan akhirnya mengundang sahabat ini untuk pergi meninggalkan aku. Aku harus merelakan pemergiannya kerana 1 tekad, dia pun ingin berjaya seperti yang lain. Aku melihat sinar kegembiraan di wajahnya tatkala apa yg diimpikan selama ini menjadi kenyataan. siapalah aku untuk menghalang perjalanan hidupnya. Yang aku mampu hanya mendoakan yang terbaik untuk dirinya. Kutabahkan hati menerima pemergiannya, ku kesat air mata daripada terus mengalir, kerana Allah S.W.T hanya menguji hambanya yang mampu. Aku MAMPU hadapinya, Ku berharap agar dirimu tabah, dan mampu terbang setinggi burung. Aku akan sentiasa ada dibelakangmu jika engkau memerlukanku.

Khas buat sahabat yang disayangi. (NHAR)...

1 comment:

  1. sabar ea yana...i feel like i want to cry...so after that i will see ur smile again..i feel great when i see ur smile...

    ReplyDelete